پیرامون ارتباط

پیرامون ارتباط

ارائه کننده معتبرترین برند های تجهیزات جانبی سالن کنفرانس،اسپیکرفون،ویدئو کنفرانس،تجهیزات حفاظتی و راه حل های مبتنی بر IT
پیرامون ارتباط

پیرامون ارتباط

ارائه کننده معتبرترین برند های تجهیزات جانبی سالن کنفرانس،اسپیکرفون،ویدئو کنفرانس،تجهیزات حفاظتی و راه حل های مبتنی بر IT

کنفرانس ویدئویی خود را با اپلیکیشن های پیشنهادی ما راه اندازی کنید.



در سال ۱۸۸۴، هشت سال پس از اینکه الکساندر گراهام بل و توماس واتسون اولین تماس تلفنی جهان را برقرار کردند، جان آستورِ کارآفرین پیش‌بینی‌هایش را برای قرن بیست‌ و یکم منتشر کرد. در کنار پیش‌بینی‌های بیمارگونه‌ای مثل جاده‌های فولادی و کشف نیروی ضدگرانش تماس‌های ویدئویی نیز جزو این پیش‌بینی‌ها بودند.

آستور در اثر تاریخ آینده‌اش می‌نویسد: «تلفن‌ها آن‌قدر پیشرفت کرده‌اند که در هر نقطه از جهان هر کسی می‌تواند با صدایی رسا و طبیعی با دیگری حرف بزند، این سیم‌ها در آینده به بشر امکان می‌دهند در کنار صدا تصویر خود را نیز منتقل کنند.» با کنار گذاشتن عبارت سیم این پیش‌بینی امروزه به وقوع پیوسته است. اولین تماس ویدئویی در سال ۱۹۲۷ در آزمایشگاه AT&T با اتاقی مملو از تجهیزات برقرار شد. غرفه‌های تماس ویدئویی از دهه ۷۰ باب شدند و در اوایل دهه ۹۰ می‌توانستید یک تلفن ویدئویی را با قیمتی حدود هزار دلار بخرید.

در مرحله بعد نرم‌افزارها و پهنای باند گسترده‌تر راه را برای تماس‌ها و کنفرانس‌های ویدئویی عریض‌تر کردند و هر کس با داشتن اتصال اینترنت مطلوب و دستگاهی کابلی می‌توانست به این فناوری دست پیدا کند. امروزه اگر بخواهید خرید کنید یا از دوستی راهنمایی بخواهید، تنها راه‌تان تماس ویدئویی است. اگر قرار است مشاوره یا مصاحبه‌ای با چندین نفر در نقطه دیگری از جهان انجام دهید، می‌توانید تماسی چهره‌به‌چهره بدون اینکه از پشت میز کارتان بلند شوید برقرار کنید. حتی برخی مواقع برنامه‌هایی مثل فیس‌تایم هزینه کمتری نسبت به یک تماس معمولی صوتی دارند.

در همین حال تماس‌های تیمی ویدئویی هنوز به پیشرفت لازم دست نیافته‌اند، چرا که هنوز هم با مسائلی مثل تاخیر در انتقال، گرافیک نامطلوب و کاهش باتری در چند دقیقه مواجه‌اند. تیم زاپیِر (Zapier) به ‌عنوان یک تیم کاملاً راه‌ دور از کنفرانس‌های ویدئویی برای برگزاری جلسات تیم، اشتراک ایده‌ها و نظارت افراد بر یکدیگر استفاده می‌کند. ما ابزارهای زیادی را آزمایش‌ کرده‌ایم و در برخی موارد شاهد تماس‌هایی به ‌شدت افتضاح بوده‌ایم. سرانجام بعد از بررسی‌های زیاد به چند نمونه ابزار مطلوب در زمینه کنفرانس‌های ویدئویی رسیدیم و در اینجا قصد داریم آنها را با شما نیز به اشتراک بگذاریم.

اپلیکیشن های کنفرانس ویدئویی

توصیه: برای تیم‌های متشکل از دفاتر متعدد دستگاه‌های مخصوص ویدئوکنفرانس گزینه بهتری است. برای تیم‌های کوچک‌تر یا کاملاً راه ‌دور این ابزارها به دلیل عملکرد مطلوبی که در بستر اینترنت دارند مفیدتر می‌نمایند.

Appear.in: سریع و مطلوب برای گروه‌های کوچکی که با مرورگر راحت‌اند.

FaceTime: تماس‌های ویدئویی یک‌به‌یک که کار با آنها به ‌اندازه یک تماس معمولی راحت است.

Gruveo: تماس‌های ویدئویی یک‌به‌یک از طریق مرورگر را ممکن می‌کند.

Slack: برقراری تماس مستقیماً از طریق چت تیمی را ممکن می‌کند.

Zoom: قابل ‌اعتماد و دارای تصاویر ویدئویی مطلوب

Google Hangouts: تماس‌های سریع از طریق تقویم گوگل با نرم‌افزاری تازه

GoToMeeting: کنفرانس‌های ویدئویی حرفه‌ای و وبینارها

Amazon Chime: برقراری تماس‌های ویدئویی در زمان مقتضی را ممکن می‌کند.

BlueJeans: ویدئوکنفرانس از طریق هر نوع دستگاه دلخواه را ممکن می‌کند.

Rabbit: نمایش یک ویدئو به گروه را ممکن می‌کند.

Pexip: ارائه از طریق سیستم‌های ویدئوکنفرانس را ممکن می‌کند.

Join.me: مشارکت در تماس‌های ویدئویی را ممکن می‌کند.

Cisco WebEx: از طریق تخته‌سفید مجازی‌ای از کاربران، تماس ویدئویی برقرار می‌کند.

سریع‌ترین برنامه‌های ویدئوکنفرانس

فرض کنید به ایده خوبی رسیده‌اید و می‌خواهید آن را با اعضای تیم‌تان به اشتراک بگذارید بدون اینکه نیاز به تماس‌های رفت و برگشتی زیادی باشد. یا می‌خواهید روند کار همکارتان را بررسی کنید و بر پیشرفت پروژه نظارت داشته باشید. تمام آنچه نیاز دارید برقراری یک تماس ویدئویی بدون دردسر است. ابزارهایی که در زیر معرفی می‌کنیم نجات‌تان می‌دهند:

Appear.in ( اندروید ، IOS ، وب )

یک مروگر و اتصال اینترنتی خوب تمام آن چیزی است که برای استفاده از Appear.in نیاز دارید. مرورگرتان را باز کنید، به آدرس Appear.in بروید و دکمه Start را بزنید و اگر می‌خواهید، نام اتاق (room) خودتان را وارد کنید. اکنون لینک را کپی کنید، آن را با همکاران‌تان به اشتراک بگذارید؛ حداکثر در حالت عادی هفت نفر می‌توانند به شما بپیوندند. در این ابزار یک نوار جانبی برای گذاشتن متن و لینک، استیکر یا اشتراک‌گذاری صفحه‌تان در اختیار دارید. حتی می‌توانید یک تماس جدید را مستقیماً توسط Slack و با استفاده از دستور /appear برقرار کنید. به‌ سختی می‌توان راهی را ساده‌تر از این روش برای تماس ویدئویی سراغ گرفت. این ابزاری است که بسیاری از تیم‌های زاپیر از آن بهره می‌گیرند.

قیمت: برای تماس‌های نامحدود با حداکثر هشت نفر رایگان است؛ برای نسخه حرفه‌ای به ازای هر اتاق و ۱۲ نفر در ماه ۱۲ دلار هزینه دارد.

توصیه: Appear.in با کروم، فایرفاکس و اپرا سازگاری دارد و بنابراین هنوز در سافاری امکان استفاده از مهیا نشده است.

FaceTime ( مک ، IOS )

فیس‌تایم یک تماس معمولی است و همیشه هم جواب می‌دهد. ساده‌ترین راه برای برقراری یک تماس ویدئویی با فرد دیگر از طریق ابزار روی گوشی آی‌فون‌تان، یعنی فیس‌تایم، است. مادامی که شما و همکارتان آی‌او‌اس یا مک دارید، می‌توانید یک تماس سریع ویدئویی یا صوتی از طریق اتصال داده برقرار کنید. برای چت ‌کردن باید از آی‌مسیج استفاده کنید و در ضمن هیچ راهی هم برای اشتراک صفحه‌نمایش‌تان وجود ندارد. اما برای یک تماس سریع و واضح بهترین ابزار را در اختیار دارید.

قیمت: با یک دستگاه اپلی رایگان است.

توصیه: از آی‌فون استفاده نمی‌کنید؟ نرم‌افزار مسنجر فیس‌بوک اکنون ویژگی تماس‌های یک‌به‌یک را دارد، ضمن اینکه واتس‌اپ، لاین و وایبر نیز چنین قابلیتی دارند.

Gruveo (IOS، اندروید و وب)

آیا شماره مخصوص تماس ویدئویی خودتان را می‌خواهید تا هر زمان کسی خواست با شما تماس بگیرد؟ این دقیقاً همان چیزی است که Gruveo به شما ارائه می‌دهد. استفاده از این ابزار به ‌سادگی Appear.in است، لیکن فقط برای تماس‌های یک‌به‌یک جواب می‌دهد و در واقع می‌توان آن را جایگزینی برای فیس‌تایم نیز به شمار آورد. این ابزار همچنین نواری برای چت‌های متنی دارد. بهترین ویژگی آن هم کدهای مستقیم است؛ یعنی می‌توانید حساب کاربری @نام خودتان را در Gruveo وارد کنید و لینک gruveo.com/@name را برای ارائه امکان تماس به دیگران بدهید. در این صورت به ‌جای قرار دادن شماره تماس روی سایت، نمایش هشدارهای تماس ویدئویی را به سایت Gruveo بسپارید یا افزونه ابزار را در کروم نصب کنید.

قیمت: رایگان است؛ برنامه حرفه‌ای آن برای اشتراک صفحه‌نمایش، برندسازی سفارشی و اطلاعات تماس‌گیرندگان ۱۲ دلار در ماه هزینه دارد.

Slack (IOS، اندروید و وب)

این ابزار به‌ شکل غریبه‌ای در یک ابزار چت تیمی ظاهر شد که گفت‌وگو درباره طرح‌های تجاری و مهلت‌ها را با استیکرها و گیف‌های مخصوصش سرگرم‌کننده می‌کرد. Slack امروزه یکی از محبوب‌ترین ابزارهای چت تیمی است و فراتر از عکس و متن می‌رود. از ژوئن ۲۰۱۶ قابلیت تماس‌های یک‌به‌یک به Slack وارد شد. برای برقراری تماس ویدئویی با یک همکار در Slack تنها یک کانال را باز کنید و روی آیکون تلفن بزنید. Slackتماس را در یک پنجره جدید شروع می‌کند و هشداری را در چت نمایش می‌دهد. تماس‌ها بیشتر شبیه یک تماس معمولی هستند که ویدئو را به آن افزوده باشند. می‌توانید با زدن روی آیکون ویدئو کار را شروع کنید یا یک تماس صوتی سریع را برگزینید.

بیش از ۱۵ نفر می‌توانند به تماس ملحق شوند و اکنون می‌توانید تنها روی سیستم دسکتاپ تماس ویدئویی برقرار کنید. قابلیت اشتراک صفحه‌نمایش هنوز در این برنامه وجود ندارد، هرچند افزونه Screenhero یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای انجام این کار است.

قیمت: طرح استاندارد هشت دلار در ماه هزینه دارد و آرشیو نامحدود ویدئویی نیز در این طرح موجود است.

یک ابزار دیگر که معرفی آن در اینجا خالی از لطف نیست Skype است که به ‌عنوان یکی از اولین‌های تماس ویدئویی اکثر ما از آن استفاده کرده‌ایم. این ابزار که در ابتدا قابلیت تماس یک‌به‌یک داشت اکنون تماس گروهی را هم ممکن کرده است و تا ۲۵ نفر به ‌طور رایگان می‌توانند در یک چت ویدئویی گروهی شرکت کنند. اما متاسفانه این برنامه به‌ اندازه دیگر ابزارها قابل اعتماد نیست. تیم ‌ما چندین بار تلاش کرد از آن برای تماس‌های گروهی استفاده کند و هرگز برای بیش از دو نفر خروجی مطلوبی نگرفت. حتی در برخی موارد تماس‌های صوتی هم دارای تاخیر یا قطعی بودند. این برنامه فقط برای کسانی خوب است که با افرادی در تماس‌اند که در گذشته حساب Skype داشته‌اند و هنوز سراغ ابزار دیگری نرفته‌اند.

Zoom ( IOS ، اندروید، مک و ویندوز)

سخت است که طیف وسیعی از برنامه‌های ویدئوکنفرانس را امتحان کنید و با Zoom تحت‌ تاثیر قرار نگیرید. این یک برنامه تماس گروهی است که اکثر اوقات خیلی خوب جواب می‌دهد. در ابتدا باید برنامه‌های مربوط به آن را نصب کنید و تماسی ویدئویی با حداکثر ۵۰ نفر را مادامی که بیش از ۴۰ دقیقه صحبت نمی‌کنید تجربه کنید. طرح‌های پولی امکان چت ویدئویی تا ۵۰۰ نفر را می‌دهند، بنابراین بهترین گزینه برای تیم‌های بزرگZoom است.

توصیه مهم درباره Zoom اینکه به‌ شدت عالی کار می‌کند. حتی زمانی که اتصال اینترنتی خوبی ندارید هم Zoom تمام تلاشش را برای انتقال بهترین تصویر انجام می‌دهد. با همه اینها منابع چندانی از سیستم شما را اشغال نمی‌کند و مصرف باتری و پردازنده ناچیزی در اکثر تماس‌ها دارد. با این برنامه می‌توانید هر تماسی را با هر مدت‌زمان ضبط کنید یا گفت‌وگوهای جانبی را از طریق چت ادامه دهید. همچنین می‌توانید صفحه‌نمایش‌تان را به اشتراک بگذارید و خواه کل صفحه خواه برنامه‌های در حال اجرا را به دیگران نمایش دهید. همچنین قابلیت زمان‌بندی تماس‌ها از پیش نیز وجود دارد؛ در مجموع Zoom یکی از بهترین برنامه‌‌ها برای برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی محسوب می‌شود.

قیمت: برای حداکثر ۵۰ نفر و در مدت ۴۰ دقیقه رایگان است؛ برنامه حرفه‌ای مدیریت کاربران، جلسات نامحدود زمانی و گزارش‌ها در ماه ۹۹/۱۴ دلار؛ بیشتر از ۱۰۰ شرکت‌کننده با قابلیت‌های بیشتر برنامه ۵۵ دلار در ماه هزینه دارد.

Google Hangouts (IOS، اندروید و وب)

Google Hangouts با حداکثر ۲۵ نفر در تماس‌های ویدئویی رایگان و مستقیماً از طریق مرورگر ابزار مطلوبی برای کنفرانس ویدئویی تیمی است. احتمالاً بهترین ویژگی این برنامه یکپارچگی آن با دیگر سرویس‌های گوگلی است. هر بار که در تقویم گوگل جلسه‌ای بسازید لینک مخصوص Google Hangouts برایتان ایجاد می‌شود و افراد شرکت‌کننده در جلسه می‌توانند با کلیک روی آن فوراً تماس برقرار کنند. همچنین وقتی در میانه یک تماس هستید می‌توانید از گوگل‌درایو فایل‌های لازم را بردارید و در جلسه به اشتراک بگذارید بدون اینکه نیاز به قطع کردن داشته باشید.

Hangouts هم‌اکنون در حال طراحی مجدد است و ویژگی Google Hangouts Meet شکل ‌و شمایل تازه‌ای به چت‌های ویدئویی برای تیم‌هایی که از G-Suite استفاده می‌کنند می‌دهد. شرایط مشابه قبل است، اما واسط کاربری ساده‌تر و زیباتر شده است. اگر هم G-Suite را دارید به ‌راحتی می‌توانید در هر کنفرانس ۳۰ نفر را دعوت کنید.

تنها توصیه منفی برنامه این است کهGoogle Hangouts برای گروه‌های گفت‌وگوی بزرگ به‌ جان کندن می‌افتد. از آنجا که این برنامه روی مرورگر اجرا می‌شود، مصرف باتری بیشتری نسبت به Zoom دارد و تماس‌ها در اتصالات کند اینترنت به‌ اندازه Zoom ارضاکننده نیستند. البته ممکن است این معایب به‌ زودی توسط گوگل برطرف شوند؛ گوگل قول داده است که طراحی جدید Meet منابع کمتری از سیستم را طلب کند. اگر می‌خواهید تیم‌های بزرگی را وارد کنفرانس‌تان کنید، می‌توانید از اتاق‌های کنفرانس جدید Hangouts که به‌ صورت دستگاه‌های مخصوصی طراحی شده‌اند استفاده کنید.

قیمت: رایگان است، اما اگر به ‌عنوان بخشی از G-Suite استفاده شود در ماه پنج دلار هزینه دارد.

GoToMeeting (IOS، اندروید، مک، ویندوز و وب برای شرکت‌کنندگان)

GoToMeeting بخشی از خانواده ابزارهای کنفرانس ویدئویی است که پخش وبینار را برای هزاران بیننده ممکن می‌کند. تنها کافی است جلسات کنفرانس را زمان‌بندی کنید و برای ملحق شدن به تماس‌ها برنامه GoToMeeting را باز کنید؛ اشتراک صفحه‌نمایش نیز در این ابزار کار ساده‌ای است. GoToMeeting مجموعه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای شامل ضبط تماس، شماره‌گیری و اشتراک تماس تصویری HD برای حداکثر شش نفر را داراست. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند از طریق مرورگرهایشان به جلسه بپیوندند. اگر صفحه‌نمایش‌تان را به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید از ابزارهای ترسیم برای اشاره به چیزهایی که در حال صحبت کردن هستید بهره بگیرید. برنامه‌های GoToMeeting ممکن است کمی مبهم به ‌نظر برسند، چرا که کنترل‌های مختلفی دارند، اما می‌توانید آ‌نها را در محدوده خارج چت قرار دهید. ضمن اینکه اغلب موارد هنگام تلاش برای برقراری تماس از شما درخواست به‌روزرسانی می‌شود. در مجموع اگر می‌خواهید سراغ وبینار و ارائه‌های گروهی بروید، GoToMeeting گزینه مناسبی برای شماست.

قیمت: برای حداکثر سه شرکت‌کننده رایگان است؛ طرح استارتر آن برای ۱۰ شرکت‌کننده ۱۹ دلار در ماه هزینه دارد.

Amazon Chime (IOS، اندروید، مک و ویندوز)

برنامه‌های Amazon Chime از تازه‌واردهای کنفرانس ویدئویی محسوب می‌شوند. این خدمات جدید را شرکت بیبا (Biba) و سرویس AWS آمازون پشتیبانی می‌کند. در بررسی‌ای که ما انجام دادیم کیفیت و تاخیر ویدئویی این ابزار مشابه برنامه Zoom بود. استفاده از آن به ‌سادگی تماس گرفتن است و قابلیت‌هایی مثل چت داخلی و اشتراک صفحه‌نمایش دارد.

شاید بهترین ویژگی این برنامه را بتوان میزان مشارکت اعضای تیم در تماس‌های صوتی و ویدئویی دانست. توسط این برنامه می‌توانید یک اتاق متنی استاندارد درست کنید و تماس‌های ویدئویی از همین اتاق اجرا شوند. قابلیت زمان‌بندی تماس‌ها نیز وجود دارد و به ‌محض فرا رسیدن آن Chime هشداری برای همه اعضای گروه ارسال می‌کند.

در حال حاضر این ابزار در مقایسه با بقیه محدودیت‌های بیشتری دارد و در یک لحظه بیشتر از ۱۶ نفر نمی‌توانند در تماس‌ها شرکت کنند. اما از سوی دیگر طراحی قابل توجه Chime آن را از بقیه متمایز می‌کند.

قیمت: برای تماس‌های دونفره رایگان است؛ طرح کاربری برای دو نفر و اشتراک ویدئو در ماه دو و نیم دلار هزینه دارد. طرح کاربری برای ۱۶ نفر و ۱۰۰ کاربر در ماه ۱۵ دلار هزینه دارد.

BlueJeans (IOS، اندروید، ویندوز، لینوکس و وب)

اگر نیاز به ابزاری دارید که روی سیستم‌های مختلف کار کند، BlueJeans بهترین گزینه است. BlueJeans ترکیبی از برنامه‌های ساده است که از محدوده وسیعی از دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید تماسی را با پی‌سی شروع کنید و به دیگر همکاران‌تان امکان دهید از موبایل یا لینوکس به کنفرانس ویدئویی شما وصل شوند.

برنامه‌های BlueJeans به‌ سادگی ابزارهای تماس ویدئویی معطوف به مصرف‌کننده هستند، اما طوری طراحی شده‌اند که برای تیم‌های بزرگ سازگاری داشته باشند. تنها ایراد برنامه این است که مشابه بقیه ابزارهایی که بررسی‌شان کردیم عمل نمی‌کند و نسخه تجاری آن در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد. بنابراین وقتی مهلت امتحان اولیه و نسخه آزمایشی تمام شد باید با تیم تولیدکننده آن تماس بگیرید.

قیمت: برای ۵۰ شرکت‌کننده در ماه ۹۵/۱۹ دلار هزینه دارد.

Rabbit (IOS و وب)

در طراحی Rabbit لزوماً بهره‌وری در نظر گرفته نشده است و بیشتر به‌ عنوان راهی برای تماشای ویدئو با دوستان به ‌کار می‌رود. با این برنامه یکی از انواع و اقسام ویدئو را در سایت‌های مختلف انتخاب می‌کنید و با دوستان‌تان به تماشا می‌نشینید.

تماس با یک مرورگر داخلی در بالای صفحه شروع می‌شود و یک آیکون کوچک ویدئو از شما و دوستان‌تان در پایین صفحه اضافه خواهد شد. در نوار آدرس می‌توانید لینک یا ویدئویی را برای نمایش وارد کنید، یا اگر بخواهید می‌توانید اختیار انتخاب ویدئو را به دیگران بدهید.

همچنین می‌توانید از Rabbit به‌ عنوان یک ابزار حرفه‌ای بهره بگیرید و کنفرانس ویدئویی را با دریافت بازخورد از دیگران ببینید. اگر بخواهید یک تماس ویدئویی برقرار کنید از آیکون تماس برای مشاهده ویدئوی دوستان استفاده کنید.

قیمت: رایگان است.

Pexip (IOS، اندروید، مک، ویندوز، وب و لینوکس)

یکی از بهترین روش‌های ارائه محتوا استفاده از فایل‌های پی‌دی‌اف است. با این ابزار می‌توانید هر صفحه از پی‌دی‌اف را به یک اسلاید تبدیل کنید و از طریق کامپیوتر یا مرورگر محتوا را به دیگران نشان دهید.

Pexip از همین ایده برای ارائه محتوا استفاده می‌کند. برای شروع یک کنفرانس ویدئویی برقرار می‌کنید (از طریق موبایل یا وب) و با دیدن افرادی که وارد تماس شده‌اند با برنامه تحت وب پی‌دی‌اف دلخواه‌تان را بارگذاری می‌کنید. این روشی ساده برای ارائه محتوا به‌ صورت گروهی است.

قیمت: ۱۵ هزار دلار در سال برای ۵۰ کاربر (متوسط ۲۵ دلار در ماه برای هر کاربر) هزینه دارد.

Join.me (IOS، اندروید، مک، ویندوز و وب)

اگر دلیل اصلی‌تان برای استفاده از ویدئو نمایش محتوای صفحه‌ است، Join.me ساده‌ترین راه را پیش پایتان می‌گذارد. Join.me که تیم LogMeIn طراحی آن را انجام داده است صفحه‌نمایش شما را به ‌محض برقراری تماس با دیگران به اشتراک می‌گذارد. برای برقراری تماس باید برنامه Join.me را نصب کنید، اما شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق مرورگر هم به شما وصل شوند.

اگر هم فقط می‌خواهید گفت‌وگوی ویدئویی داشته باشید، ویژگی اشتراک صفحه را خاموش کنید. در صورتی هم که بخواهید دیگران در زمینه برنامه خاصی به شما کمک کنند، کنترل ماوس و صفحه‌کلید را به آنها بسپارید تا اتفاقی شبیه ابزارهای LogMeIn بیفتد. روی موبایل حتی می‌توانید یک تخته‌سفید مجازی برای ترسیم ایده‌ها و نمایش آن به تیم فراخوانی کنید.

قیمت: رایگان برای ۱۰ شرکت‌کننده و پنج خوراک ویدئویی؛ طرح پیشرفته از ۲۰ دلار در ماه تا ۵۰ شرکت‌کننده هزینه دارد.

Cisco WebEx (IOS، اندروید، مک و ویندوز)

هدف WebEx که توسـط یکــی از ســازندگان پیشرو ســــخت‌افـــــزار کنفرانس ویدئویی تولید شده مشارکت‌های بیشتر ویدئویی است. در این برنامه تماسی را شروع می‌کنید و بخش اصلی برنامه یک تخته‌سفید مجازی را به‌ همراه چت‌ و ویدئو باز می‌کند. هر کس وارد تماس می‌شود قادر است اشکالی را اضافه کند، خودش شکل خاصی ترسیم یا هر چیزی را روی صفحه‌نمایش های‌لایت کند. اگر صرفاً یک ویدئوکنفرانس معمولی می‌خواهید، صفحه‌نمایش را کامل باز کنید و تخته‌سفید را ببندید. با استفاده از ویژگی WebEx Events می‌توانید بیش از سه هزار شرکت‌کننده را با ابزارهای مشابه تغذیه ویدئویی کنید.

قیمت: برای سه شرکت‌کننده رایگان است؛ طرح تجاری با حداکثر هشت شرکت‌کننده از ۲۴ دلار در ماه شروع می‌شود.


تلفن آینده‌تان را انتخاب کنید

وقتی شماره جدیدی می‌گیرید به آن عادت می‌کنید و سال‌ها از همین شماره استفاده می‌کنید. همین موضوع درمورد سخت‌افزارهای قدیمی کنفرانس ویدئویی صادق بود. اما امروزه با وجود برنامه‌های متنوع دیگر نیازی به نگرانی نیست. با هر یک از این ابزارها می‌توانید فوراً و بدون نیاز به نصب تماسی ویدئویی برقرار کنید. اگر یکی جواب نداد، برنامه دیگر تنها به ‌اندازه یک زبانه مرورگر با شما فاصله دارد. همچنین لازم نیست فقط به یک برنامه اکتفا کنید. من مطمئنم که شما هم تجربه تماس‌های ویدئویی بی‌کیفیت را داشته‌اید، اما این ابزارها ارزش امتحان کردن دارند و زندگی‌ آینده‌تان را راحت‌تر می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.