پیرامون ارتباط

پیرامون ارتباط

ارائه کننده معتبرترین برند های تجهیزات جانبی سالن کنفرانس،اسپیکرفون،ویدئو کنفرانس،تجهیزات حفاظتی و راه حل های مبتنی بر IT
پیرامون ارتباط

پیرامون ارتباط

ارائه کننده معتبرترین برند های تجهیزات جانبی سالن کنفرانس،اسپیکرفون،ویدئو کنفرانس،تجهیزات حفاظتی و راه حل های مبتنی بر IT

وبکم و دوربین کنفرانس و رابطه ی آن ها با FOV چگونه است؟

وبکم و دوربین کنفرانس و رابطه آنها با FOV چیست ؟

Field Of View (FOV) یا میدان دید ، ناحیه قابل مشاهده (زاویه دید) است که فرد قادر است از طریق چشم یا از طریق یک دستگاه حساس به نور (دوربین) مشاهده کند.در مورد وبکم ها و دوربین ها مقدار FOV زاویه ای را که دستگاه ها می تواند تابش الکترومغناطیسی را بپذیرد توصیف می کند.

11

به بیانی دیگر Field Of View یا زاویه میدان دید به ما کمک می کند تا بجای دید محدود نسبت به محیط ، گستره بازتری را مشاهده کنیم.به عنوان مثال در فناوری VR (Virtual Reality) این مقدار به 360 درجه افزایش پیدا کرده و باعث یک تجربه همه جانبه ما از محیط طراحی شده می شود که تجربه ای شبیه یک محیط واقعی را القا می کند.این مقدار همیشه در طراحی سنسور های تصاویر اهمیت بسزایی پیدا می کند . هرچه گستره پذیرش نور از طریق سنسور بیشتر باشد شما از طریق آن دوربین قادر به مشاهده زاویه بازتری از محیط هستید.

چشم ما آغار طبیعی درک میدان دید است. در دیدگاه انسان، میدان دید از دو دریچه دید یکنواخت اما جداگانه تشکیل شده که مغز ما آن دو را به صورت ماهرانه ای با هم ترکیب می کند تا یک FOV دوقطبی ولی یکپارچه ایجاد کند. منحصراً  چشم ما یک افق دید افقی حدود 135 درجه و یک افق دید عمودی بیش از 180 درجه دارد. هنگامی که میدان دید هر کدام از چشمان ما با هم ترکیب می شوند، زاویه دید مجموع دو چشم ما حدود 114 درجه از افق را به صورت افقی به ما می دهد و برای درک عمق و فوکوس روی اجسام ضروری است. مابقی چشم اندازی که  ما از محیط  اطراف خود داریم حدود 60-70 درجه است و تنها بینایی یکنواخت و بدون درک عمق دارد. زیرا تنها یک چشم می تواند آن قسمت های بصری را ببیند. این اندازه گیری ها بر اساس FOV در طول ثابت ماندن چشم ها است.

human-monocular-vison-PiramoonErtebat

علاوه بر تفاوتهای دید تک چشمی(Monocular) و دو چشمی(Binocular)  در دید ما، انسان نیز دارای زاویه دید مختلفی برای رنگ های مختلف است. این به این معناست که ادارک ما از اشباع رنگ در مرکز زاویه دید ما متمرکز شده و در حاشیه دید ما رنگ ها با اشباع کمتری قابل مشاهده هستند.

میدان دید در دوربین های کنفرانس و وبکم

با توجه به موارد فوق در زمان انتخاب وبکم و دوربین های کنفرانس می بایست قبل از هر اقدامی ابتدا مشخص کنیم دوربین کنفرانس قرار است چه محیطی را پوشش دهد .گاهی قصد داریم با یک وب کم یه شخص را پوشش دهیم انتحاب یک وبکم با زاویه دید 60 درجه مناسب است و در زمانی که قصد پوشش تصویر یک اتاق جلسه را داریم دوربین کنفرانس را انتحاب کنیم که زاویه دید بیشتری داشته باشد.

 Field-Of-View-(FOV)-PiramoonErtebat2


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.