پیرامون ارتباط

پیرامون ارتباط

ارائه کننده معتبرترین برند های تجهیزات جانبی سالن کنفرانس،اسپیکرفون،ویدئو کنفرانس،تجهیزات حفاظتی و راه حل های مبتنی بر IT
پیرامون ارتباط

پیرامون ارتباط

ارائه کننده معتبرترین برند های تجهیزات جانبی سالن کنفرانس،اسپیکرفون،ویدئو کنفرانس،تجهیزات حفاظتی و راه حل های مبتنی بر IT

6 نکته اصلی برای انتخاب راه کار های ارتباط یکپارچه

 6 نکته اصلی برای انتخاب راه کار های ارتباط یکپارچه

همانطور که میدانیم ایجاد یک فضای همکاری مجازی می تواند نقش بسیار کلیدی را در روابط بین همکاران در سازمان ما ایجاد کند، اما برای دستیابی به این موفقیت باید 6 نکته کلیدی در مورد ارتباط یکپارچه باهم به صورت همزمان رعایت شوند. در ادامه به این 6 نکته اشاره ای خواهیم داشت.

امروزه در دنیا، محل کار مجازی و استفاده از نیروی انسانی متخصص بدون محدویت جعرافیایی تبدیل به یک اصل انکار ناپذیر شده است. خوشبختانه در ایران هم سازمان ها و شرکت ها برای توسعه فعالیت هایشان رو به استفاده از نیرو های متخصص به صورت دور کاری هستند. اما  همانطور که تیم ها از لحاظ جغرافیایی گسترش یافته اند مشکلاتی برای صاجبان کسب و کار به وجود آورده است و این موضوع مطرح میشود که چگونه بین پرسنل دور کار و تیم حاضر در سازمان هماهنگی و ارتباط مستمر ایجاد کنیم.

برای نزدیک کردن تیم ها به یک دیگر ایجاد فضای مجازی مناسب ترین راه حل است.چند ابزار ارتباطی که به ما در این راه کمک میکند عبارت اند از : ویدئو کنفرانس ، کنفرانس صوتی و ابزار های اشتراک گذاری فایل ها .ولی با این حال نتیجه به صورت تدریجی برای صاحبان کسب و کار و سازمان ها قابل درک است که تنها استفاده از ابزار های مختلف نمی توانند یک محیط کار طبیعی را فراهم کنند که در آن هرکس به فعالیت خود ادامه دهد.

این جایی است که نرم افزارهای ارتباطی یکپارچه وارد بازی می شوند که مزایای همکاری تیمی و توسعه پروژه را به یک محیط کاری مجازی می دهند.

سازمان ها برای تضمین اجرای موفقیت آمیز استفاده از فناوری های ارتباطی یکپارچه لازم دارند این 6 نکته را سر لوحه خود قرار دهند ، هریک از این نکته ها برای همکاری مطلوب ، لازم و ضروری است ، بدون هر کدام از آنها کار بهره جویی از این زیر ساخت ها با سختی زیادی رو به رو خواهد شد.

صهولت در دسترسی :

کلید اصلی دسترسی آزاد به محتوا و توانایی دیدن هر مرحله از پروژه است. برای مثال :محتوا  و مراحل پروژه بر روی فضایی قرار دارد که قابل دستیابی برای اعضای تیم نیست و بنا به دلایل و یا سیاست های سازمان دسترسی برای برخی از اعضای تیم باز نیست در نتیجه همه ی افراد تیم قادر به دیدن آن نیستند. این یکی از اصلی ترین مشکلات در استفاده از فناوری های ارتباطی یکپارچه در سازمان هاست.می بایست قبل از هر چیز امکان گروه بندی اعضا و دسترسی آنها به محتوای مربوط به آنها فراهم شده باشد.

دسترسی به یک فضای کاری مشارکتی که در هر زمان ، هر مکان  و از هر دستگاه در دسترس باشد لازم و ضروری است.علاوه بر این ، توانایی حفظ دسترسی در طول زمان نیز نقش مهمی دارد. تیم های پخش شده از لحظه ی تولید ایده تا اجرا نیاز به دسترسی در زمان های مختلف در مکان های مختلف دارند.

محتوا :

کاربران باید بتوانند محتوای خود را در قالب و فرمتی که قبلا استفاده می کردند مشاهده و تدوین کنند و در صورت نیازعنوان های مورد نظررا تغییر و یا دستکاری نمایند. مشاهده ی محتوا به صورت بصری به کاربران کمک می کند تا هرزمان که به فضای کاری نگاه می کنند، مبحث های مربوط به کارشان برایشان یادآوری شود. این کار همچنین به کارکنانی که ممکن است به هر دلیلی از آغاز پروژه نبوده اند کمک کند و آنها به اطلاعات اولیه پروژه دسترسی پیدا کنند.

تعامل :

هنگامی که تمامی محتوا به روی فضای کاری مجازی آپلود می شود ، تمام افراد تیم باید بتوانند با آن محتوا ارتباط برقرار کنند به گونه ای که برای آنان به راجتی قابل درک باشد،این همان چیزی ایست که تا کنون فراموش شده است.

زیر ساخت های ارتباطی یکپارچه قادر اند یک تجربه جذاب از بررسی و اطلاعات ثبت شده را  ارائه دهند ،به گونه ای که انگار افراد در آن جلسه حضور داشته اند. به هر حال استفاده از فناوری های آسان ثبت مانند نوشتن بر روی صفحه نمایش تبلت ، مشاهده محتوا و یا نوشتن یادداشت باید به گونه ای باشد که باعث تعامل کاری کارکنان و طوفان فکری شود و این نکته طلایی  برای مشارکت از راه دور است.

اشتراک گذاری :

انتظارات مشتریان در حال تکامل است. آنها به جای اینکه منتظر نتیجه باشند می خواهد بخشی از فرایند خلاقانه و تولید راه کار ها  باشند.زیر ساخت های ارتباطات یکپارچه قادر اند امکاناتی را فراهم کنند که شما مشتریانتان را در فرایند شخصی سازی محصول برای آنها درگیر و در صورت لزوم با اعضای تیم شما ارتباطی تعاملی برقرار کند.به اشتراک گذاری اینکه پروژه چگونه به حالت نهایی تبدیل شده مزیت بزرگی است.

این بینش ارزشمندی را برای پروژه های آینده ارائه می دهد و روابط میان تیم ها، مدیریت و سایر سهامداران را ایجاد می کند.

قابلیت ادغام :

قبل از راه اندازی زیر ساخت های ارتباطات یکپارچه می بایست به این نکته توجه داشت که این راه کار ها یک جزیره جدا از دیگر سیستم ها در سازمان نیستند.راه انتخابی ما می بایست قابل توسعه و ادغام با دیگر سیستم های موجود باشد. ارتباطات یکپارچه چگونگی ایجاد محتوا را تغییر نخواهد داد، بلکه نحوه تعامل تیم با محتوا و چگونگی اشتراک گذاری محتوا را برای اعضای تیم شما مدیریت می کند.

آمادگی :

راه کار انتخابی میباست امن ، انعطاف پذیر و کمترین خرابی و مشکلات را داشته باشد.نرم افزار انتخابی باید بدون محدودیت، قابل به سرویس دهی، سریع و استفاده از آن برای همگان راحت باشد.علاوه بر این باید به هر تعداد که می خواهید کاربر به آن اضافه کرده و از لحاظ آپلود اسناد محدودتی نداشته باشد.

هنگامی که این 6 نکته به صورت یکجا رعایت و ترکیب  شوند، زیر ساخت های ارتباط یکپارچه قادراند شکاف بین نیروی کار سنتی و مجازی را پر کنند، به این ترتیب تیم ها می توانند در جریان هر مرحله  از فرآیند تولید محصول و خدمات باشند. نرم افزارارتباطی یکپارچه می توانند جلسات موثر و بهره وری پرسنل و تیم شما را افزایش دهد.


اسکایپ به رمز نگاری پیشرفته مجهز شد

اسکایپ به منظور افزایش امنیت ارتباطات و حفظ حریم شخصی کاربران، به فناوری رمزنگاری End-To-End مجهز شد.

شرکت مایکروسافت با انتشار این خبر در وبلاگ اختصاصی خود اعلام کرده که اپلیکیشن پیام رسان اسکایپ از این پس از فناوری رمزنگاری پیشرفته End-To-End Encryption  برخوردار خواهد شد و تمامی پیام‌های متنی، تصویری و تماس‌های صوتی و ویدیویی به رمزنگاری‌های پیشرفته مجهز شده و در نتیجه به حفاظت اطلاعات و حریم شخصی کاربران منجر خواهد شد.

پیش از این رقبای این پلتفرم ارتباط ویدئویی ( Skype ) از جمله آی مسیج اپل، واتس اپ فیس بوک و پیام رسان سیگنال از این فناوری رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption بهره می‌بردند. از همین رو این مایکروسافت هم اکنون به این نتیجه رسیده است که باید برای حفظ، تامین و افزایش امنیت و حریم شخصی کاربران پیام رسان محبوب و پرطرفدار خود را به فناوری های رمزنگاری پیشرفته جدیدتری مجهز کند تا بدین وسیله برای کاربران خود اطمینان خاطر و رضایت بیشتری را به ارمغان بیاورد.

لازم به ذکر است که این فناوری رمزنگاری پیشرفته در پیام رسان اسکایپ هم اکنون بر روی سیستم‌های عامل اندروید، iOS، مک، لینوکس و ویندوز دسکتاپ قابل دسترسی و استفاده کاربران است.

وبکم و دوربین کنفرانس و رابطه ی آن ها با FOV چگونه است؟

وبکم و دوربین کنفرانس و رابطه آنها با FOV چیست ؟

Field Of View (FOV) یا میدان دید ، ناحیه قابل مشاهده (زاویه دید) است که فرد قادر است از طریق چشم یا از طریق یک دستگاه حساس به نور (دوربین) مشاهده کند.در مورد وبکم ها و دوربین ها مقدار FOV زاویه ای را که دستگاه ها می تواند تابش الکترومغناطیسی را بپذیرد توصیف می کند.

11

به بیانی دیگر Field Of View یا زاویه میدان دید به ما کمک می کند تا بجای دید محدود نسبت به محیط ، گستره بازتری را مشاهده کنیم.به عنوان مثال در فناوری VR (Virtual Reality) این مقدار به 360 درجه افزایش پیدا کرده و باعث یک تجربه همه جانبه ما از محیط طراحی شده می شود که تجربه ای شبیه یک محیط واقعی را القا می کند.این مقدار همیشه در طراحی سنسور های تصاویر اهمیت بسزایی پیدا می کند . هرچه گستره پذیرش نور از طریق سنسور بیشتر باشد شما از طریق آن دوربین قادر به مشاهده زاویه بازتری از محیط هستید.

چشم ما آغار طبیعی درک میدان دید است. در دیدگاه انسان، میدان دید از دو دریچه دید یکنواخت اما جداگانه تشکیل شده که مغز ما آن دو را به صورت ماهرانه ای با هم ترکیب می کند تا یک FOV دوقطبی ولی یکپارچه ایجاد کند. منحصراً  چشم ما یک افق دید افقی حدود 135 درجه و یک افق دید عمودی بیش از 180 درجه دارد. هنگامی که میدان دید هر کدام از چشمان ما با هم ترکیب می شوند، زاویه دید مجموع دو چشم ما حدود 114 درجه از افق را به صورت افقی به ما می دهد و برای درک عمق و فوکوس روی اجسام ضروری است. مابقی چشم اندازی که  ما از محیط  اطراف خود داریم حدود 60-70 درجه است و تنها بینایی یکنواخت و بدون درک عمق دارد. زیرا تنها یک چشم می تواند آن قسمت های بصری را ببیند. این اندازه گیری ها بر اساس FOV در طول ثابت ماندن چشم ها است.

human-monocular-vison-PiramoonErtebat

علاوه بر تفاوتهای دید تک چشمی(Monocular) و دو چشمی(Binocular)  در دید ما، انسان نیز دارای زاویه دید مختلفی برای رنگ های مختلف است. این به این معناست که ادارک ما از اشباع رنگ در مرکز زاویه دید ما متمرکز شده و در حاشیه دید ما رنگ ها با اشباع کمتری قابل مشاهده هستند.

میدان دید در دوربین های کنفرانس و وبکم

با توجه به موارد فوق در زمان انتخاب وبکم و دوربین های کنفرانس می بایست قبل از هر اقدامی ابتدا مشخص کنیم دوربین کنفرانس قرار است چه محیطی را پوشش دهد .گاهی قصد داریم با یک وب کم یه شخص را پوشش دهیم انتحاب یک وبکم با زاویه دید 60 درجه مناسب است و در زمانی که قصد پوشش تصویر یک اتاق جلسه را داریم دوربین کنفرانس را انتحاب کنیم که زاویه دید بیشتری داشته باشد.

 Field-Of-View-(FOV)-PiramoonErtebat2


 

 

فناوری های ارتباطی و سازمانی و تاثیرات آن بر سازمان ها در آینده

آینده فناوری های ارتباطی و سازمانی

فناوری های ارتباطی و سازمانی روز به روز نقش پررنگ تری نسبت به گذشته در رفتار سازمان ها داشته به همین منظور ، اخیرا Spiceworks  در نظر سنجی ایالتی 2018 در آمریکا نشان داد که با  توجه به روند رو به رشد استفاده شرکت ها از  نیروی دورکار ،  بودجه سازمان ها و شرکت ها برای سرویس های مبتنی بر ابر ( cloud ) افزایش می یابد.از همین رو پیش بینی می شود بودجه سازمان ها و شرکت ها در حوزه آی تی افزایشی 20 درصدی را در سال جاری به همراه داشته باشد

در ادامه به چند روند پیشرفت تکنولوژی در سال 2018  می پردازیم :

وضوح تصویر 4K

اتاق کنفرانس بخش بسیار مهمی از برگزاری جلسات  موفقیت آمیز و موثر می باشد.در طی سال های گذشته بنا بر نیاز مدیران و پیشرفت فناوری تجهیزاتی به این سالن ها و اتاق های کنفرانس اضافه شده است .از سیستم های مدیریت به اشتراک گذاری محتوا تا تجهیرات ارتباط صوتی و ویدئویی.اما امروزه دیگر آن تجهیزات قدیمی مدیران را از حیث کیفیت راضی نمی کند. فناوری 4K  به طور قابل ملاحظه ای در تلویزیون ها خانگی و کامپیوتر ها دیده شده و در حال همه گیر شدن است  و وضوح ویدئو با کیفیت بالا در سالن کنفرانس به عنوان امری عادی  در نظر گرفته میشود.

دوربین ها بهترین گزارش دهنده ها هستند

با در نظر گرفتن نو آوری نصب دوربین های دقیق در محل کار ،  این چشم ها ( دوربین ) اطلاعات مهمی را جمع آوری خواهند کرد تا به چگونگی جلسات کمک کنند، مانند  تحلیل های رفتاری تماس های انجام شده توسط مشتری. به طول معمول یک دوربین در جلسات ویدئو کنفرانس وجود دارد و نمی تواند اطلاعات دقیقی از حس و حال اتاق کنفرانس به شما بدهد ، بهتر است برای جلسات بزرگتر ،  برای متوجه شدن از حس وحال جلسه ی ویدئو کنفرانس از چند دوربین استفاده کنید: آیا افراد مشغول هستند؟آیا گفت و گو آزاد است ؟ روی تخته چه نوشته شده است ؟آیا کسی خواب است؟ بعد از جمع آوری این اطلاعات میتوانید نسبت به بهبود جلسه اقدام نمایید.

, , , ,

هوش مصنوعی

راه حل های مبتنی بر پردازش ابری مقدار زیادی از اطلاعات مربوط به عادات پرسنل در سازمان و شرکت را در اختیار مدیران خواهد گذاشت.  این داده ها  با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری به ما اجازه می دهند که رفتار های پرسنل شرکت را بیشتر از قبل تجزیه و تحلیل کنیم و اثر بخشی نیروی انسانی را افزایش دهیم.فناوری های دیگر همچون (دستیاران مجازی ، تشخیص چهره ) که در واقع توسط هوش مجازی طراحی شده است قادر اند اطلاعاتی سود مند تر در اختیار ما بگذارند.

ویدئو کنفرانس و ارتباطات ویدئویی و اثرات آن از گذشته تا حال

ویدئو کنفرانس  از گذشته تا حال

ویدئو کنفرانس و تاریخچه آن را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم تا از زمان پیدایش تا به حال این صنعت را بهتر بشناسید.

نخستین تماس ها:

اولین وسیله ارتباطی که اختراع شد تلفن بود.تلفن در سال 1876 توسط الکساندر گراهامبل اختراع شد.اولین بار بود که مردم می توانستند با استفاده از تلفن با افراد دیگر در فاصله های دور تر ارتباط برقرار کنند.اگرچه از اختراع تلفن قریب به 8 دهه(80 سال) می گذرد اما افراد همچنان از آن برای ارتباط با مردم ملیت های مختلف استفاده می کنند.تلفن وسیله ای است که یک فرد می تواند با چندین فرد دیگری به طور همزمان صحبت کند میتوان نتیجه گرفت که اولین تماس صوتی در سال 1915 زمانی که الکساندر گراهامبل در سن فرانسیسکو از نیویورک با ایالات پاناما تماس برقرار کرد در طول این تماس رئیس جمهور وودرو ویلسون از کاخ سفید هم با آن ها در ارتباط بود.

نخستین تماس های تصویری:

چند دهه بعد تلفن در میان مردم شهرت زیادی پیدا کرد اما همچنان کنفرانس های تلفنی مرسوم نبود.و از آن استفاده نشد تا زمانی که آمریکایی ها تلفن و تلگراف ( AT & T ) و تلفن تصویری را اختراع و در جنگ جهانی دوم در سال 1964 آن راعرضه کردند. اولین بار از این تلفن در نیویورک برای صحبت با ملاقات کننده هایی در دیزنیلند برای تماس با مردم در کشور های دیگر استفاده کردند.با استفاده از صفحه نمایش کوچکی که به تلفن وصل می شد و امکان ارسال اطلاعات صوتی و تصویری را بین خطوط تلفن برقرار می کرد.به دلیل کاهش هزینه های مسافرت ، تجار بسیار مشتاق استفاده از این تلفن بودند،این تکنولوژی خدمات بسیاری را ارائه کرد اما هزینه آن بسیار گران بود.

انفجار دورکاری:

در سال 1970،ارتباطات دیجیتالی انقلابی را در سرویس های کنفرانس های تلفنی ایجاد کرد.با اضافه شدن ویدئو به این ساختار توجه بر روی تماس های صوتی بین مردم کشور های مختلف از طریق خط های تلفنی که می توانستند یک دیگر را در مکان های گوناگون ببینند قرار گرفت.با اختراع ریزپردازندها این امکان برای ضبط صدا ها و تبدیل آن به کد برای انتقال به تلفن های دیجیتالی داده شد که نتیجه ی آن پیشرفت در کیفیت صوت شد.چون صوت قالبا انتقال از طریق کد نبود صدا ها به همان کیفیت اصلی خود فرستاده می شدند،که به این معنی است که کنفرانس تلفنی با استفاده از فیلتر کردن سر و صدا های پشت صحنه واضح تر شنیده می شد.این اختراع همچنین باعث افزایش گنجایش کنفرانس های تلفنی و کاهش هزینه تماس شد،بنابراین کنفرانس های صوتی مورد استفاده ی تعداد بیشتری از تجار قرار گرفت.

معرفی ویدئو به دورکار:

پیشرفت صنعت صوت تا اواخر قرن 20 ادامه پیدا کرد ،اما اینترنت آخرین کاتالیزوری بود که باعث پیشرفت دورکاری گشت.میتوان گفت اینترنت مهم ترین تولید و اختراع برای کمک کردن به پیشرفت وب کنفرانس و صوت بود.به عبارت دیگر تکنولوژی ویدئو و ارتباط تصویری شایع ترین کمک را به شرکت ها برای توجه به ارتباطات انسانی کرد.

اثر پیشترفت تکنولوژی بر ویدئو:

توسعه اینترنت باعث افزایش سرعت و بهتر شدن دوربین ها شد،ویدئو کنفرانس به عنوان راهی برای ارتباط با دنیا به وجود آمد.با استفاده از وب کنفرانس و ویدئو کنفرانس تجاراز آن به صورت راحت تر و سریع تر در میان کارکنان خود و در مکان های مختلف و کاهش نیاز به مسافرت استفاده کردند.اما زمانی که صنعت ویدئو گسترده شد بسیاری از کارخانه های ویدئو کنفرانس تصمیم بر افزایش کیفیت ویدئو،کاهش زمان تاخیر و ساخت سخت افزار کردند.