پیرامون ارتباط

پیرامون ارتباط

ارائه کننده معتبرترین برند های تجهیزات جانبی سالن کنفرانس،اسپیکرفون،ویدئو کنفرانس،تجهیزات حفاظتی و راه حل های مبتنی بر IT
پیرامون ارتباط

پیرامون ارتباط

ارائه کننده معتبرترین برند های تجهیزات جانبی سالن کنفرانس،اسپیکرفون،ویدئو کنفرانس،تجهیزات حفاظتی و راه حل های مبتنی بر IT

نمونه موفق : تجهیز سالن کنفرانس شرکت شیرین وطن

معرفی شرکت شیرین وطن

شرکت شیرین وطن در سال 1381 در فضایی بیش از 9 هکتار در شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی تاسیس شد. انواع محصولات غذایی شامل بیسکویت، کوکی،چوب شو، کاپ کیک، کیک لایه ای، اسنک، ویفر، پشمک و تافی از تولیدات اصلی این شرکت با بهره برداری از فن آوریهای نوین می باشد.

در حال حاضر این شرکت به بهرهمندی از پیش از 500 نفر پرسنل فعال در مجموعه تولیدی و بیش از 300 نفر پرسنل در بخش و توزیع مجصولات از جله شرکت های مطرح در صنعت خود میباشد.

طرح نیاز مندی

مدیریت و اعضای هیئت مدیره جهت برقراری ارتباط موثر با شرکای تجاری و همچنین مشتریان خود در سراسر ایران و کشور های همسایه نیازمندی سیستمی بودند که با استفاده از آن قادر باشند در هر زمان و در هرمکان ، اقدام به برگذاری جلسه کنند. از این رو سیستم پیشنهادی می بایست دارای ویژگی های” قابل حمل، سازگار با کلیه پلتفرم ها و زیر ساخت های ارتباطی و همچنین از کیفیت بالای بهره مند باشد.

راه حل پیشنهادی

با توجه به نیاز به برقراری ارتباط سریع و آسان ، راهکار پیشنهادی استفاده از کنفرانس کم Solaborate بود .به جهت ضبط و ذخیره سازی جلسات نیز یک دستگاه اسپیکرفون Minto پیشنهاد گردید که با اتصال آن به تلفن همراه فادر به دخیره سازی صوتی جلسات بودند.

نتیجه گیری

در گذشته برای رسیدن بهفناوری های استفاده شده در سالن کنفرانس این شرکت ، خیلی باید هزینه میشد ، اما امروزه با پیشرفت فناوری و یکپارچه شدن آنها دیگر نیاز به استفاده از تکنولوژی های قدیمی مانند سیستم های کنفرانس صوتی نیست. با پیشرفت تکنولوژی هم فناوری های امروزه یکپارچه تر شده اند هم در مجموع یسیار برای سازمان ها و شرکت ها مقرون به صرفه هستند.

منبع : پیرامون ارتباط


نمونه موفق : اتاق کنفرانس یکپارچه فرا تحقیق سپاهان

معرفی شرکت فرا تحقیق سپاهان

شرکت فرا تحقیق سپاهان از سال 1375 با چشم انداز نیل به جایگاه بهترین و خوشنام ترین شرکت مهندسی و بهترین ارائه دهنده راه حلهای صنعتی در ایران و خاورمیانه تاسیس و با داشتن بیش از 100 نفر در کادر مهندسی خود در دفاتر اصفهان ، تهران و نروژ و به عنوان یک شرکت دانش بنیان برتر در سال 1394  و مستقر در پارک علم و فناوری استان اصفهان ( شیخ بهایی) در زمینه صنعت شناخته شده است. این شرکت تجربه ای طولانی در زمینه ارائه خدمات مهندسی و EPC جهت پروژه های صنعتی را دارا می باشد و در زمینه فولاد، معدن، نفت و گاز و پتروشیمی و محیط زیست تخصص دارد و همچنین دارای رتبه 1 صلاحیت خدمات مشاور در زمینه فلزات اساسی ، رتبه 2 سازه ، رتبه 3 بازرسی فنی، رتبه 3 نفت و گاز و پتروشیمی، و رتبه 3 پیمانکاری صنعت و معدن است.

طرح نیازمندی

شرکت فرا تحقیق سپاهان به دلیل فعالیت مستمر در سه دفتر اصفهان ،تهران و نروژ و همچنین بدلیل پروژه های در دست انجام در زمینه ارائه مشاوره از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن، مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق و… نیاز یک سیستم یکپارچه و جامع در دفتر تهران داشتند تا هزینه های عملیاتی رفت آمد مدیران بین دفادر کاسته بهروی نیروی انسانی و همچنین به یرعت تصمیم گیری ها به افزایند.

راهکار پیشنهادی

با حضور تیم فنی شرکت پیرامون ارتباط در دفتر تهران و برگزاری جلسه ویدئویی ( اسکایپ ) با تیم آی تی این شرکت واقع در اصفهان ، آنها نیازمند سیستمی بودن که نیاز به استفاده از میکروفن و یا سیم کشی  نداشته باشد . این نیاز به دلیل این بود که آنها قادر به تغییر در اتاق مدیریت در تهران نبوده اند و مایل نبودند جهت ارتباط از کامپیوتر مدیریت استفاده کنند.

نتیجه گیری

در حال حاضر اتاق کنفرانس شرکت فرا تحقیق سپاهان به دستگاه ویدیو کنفرانس سولبریت تجهیز شده و مدیران این شرکت برای ارتباط با سایر نقاط تحت پوشش این شرکت تنها یک دکمه پاور دستگاه سولبریت فاصله دارند و براحتی با قابلیت حمل این دستگاه و یکپارچه بودنش از هرجایی که مایل باشند میتوانند جلسه آنلاین خود را برگزار نمایند.

منبع : پیرامون ارتباط

ویدئو کنفرانس چگونه بهره وری نیروی انسانی را افزایش می‌دهد؟


یکی از مسائلی که در عملکرد کسب و کارها نقش کلیدی را ایفا می‌کند، ارتباطات است. امروزه به دلیل ظهور تکنولوژی، شرکت‌ها بیش از گذشته به دنبال راه‌هایی برای بهبود بهره وری خود با استفاده از منابع و ابزارهای موجود هستند. فرقی نمی‌کند که یک شرکت چه رسالتی را بر عهده دارد و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؛ در هر حال افزایش بهره وری کلید پیشتازی در عرصه رقابت است. به‌وجود آمدن نرم افزارهایی مانند skype و سرویس Hangouts به عنوان تکنولوژی‌های مدرن توانسته است امر ایجاد ارتباطات را برای شرکت‌ها تا حد زیادی تسهیل کند و سازمان‌ها را از قید و بند زمان و مکان فراتر ببرد. از طریق این ابزارها سازمان‌ها می‌توانند در هر لحظه که اراده کنند جلسات گروهی خود را برگزار کنند و ارتباطات خود را با شبکه‌های برون سازمانی برقرار سازند. از این رو می‌توان گفت که ویدئوکنفرانس تا حد زیادی به افزایش بهره وری نیروی انسانی در هر سازمانی کمک می‌کند. در این مقاله چگونگی این مسئله را توضیح خواهیم داد.

1- کاهش سفرهای غیرضروری

Reduce travel

یکی از راه‌های مؤثر در افزایش بهره وری نیروی انسانی کاهش سفرهای غیر ضروری است. اگرچه طرح ریزی سفرهای تجاری می‌تواند به عنوان یک عامل موفقیت برای سازمان‌ها محسوب شود، اما به هرحال نمی‌توان منکر هزینه‌های بالای آن شد و باید گفت که یکی از گران‌ترین رویدادها به شمار می‌رود. این هزینه‌ها اعم از هزینه‌های مادی مانند اسکان، حمل‌ و نقل، خورد و خوراک و … و هزینه‌های غیرمادی مانند صرف زمان، انرژی و … است. طراحی سامانه مدیریت جلسات از طریق ویدئو کنفرانس نه تنها هزینه‌های سازمان را کاهش می‌دهد، بلکه حتی به استفاده هرچه بیش‌تر از زمان نیز کمک می‌کند؛ زیرا جلسات غیرحضوری معمولاً به زمان کمتری نیاز دارند و افراد پس از جلسه قرار نیست ساعاتی را به خوش و بش با یکدیگر و یا پذیرایی بگذرانند. از این رو ویدئو کنفرانس از طریق کاهش هزینه‌ها و افزایش زمان بهره وری نیروی انسانی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

2- افزایش کیفیت ارتباطات

یکی دیگر از عواملی که در بهره وری نیروی انسانی تأثیرگذار است، افزایش کیفیت ارتباطات است که این امر به انتقال صحیح اطلاعات بستگی دارد و می‌تواند کیفیت بازاریابی، میزان فروش و تقویت بخش‌های مختلف کسب و کار را بهبود بخشد. متأسفانه بعضی شرکت‌ها هنوز به اهمیت ارتباطات تصویری از طریق سامانه مدیریت جلسات پی نبرده اند و بیش‌تر ارتباطاتشان را با ایمیل، پیام‌های صوتی و حتی پیام کوتاه برقرار می‌کنند! این روش‌ها نه تنها در کارکنان ایجاد انگیزه نمی‌کند، بلکه حتی آن‌ها را خسته و گاه عصبی می‌سازد. این در حالی است که برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس این پیامدهای منفی را به دنبال ندارد و به کارکنان احساس ارزشمندی القا می‌کند.

3- افزایش فرصت‌های تجاری

یکی از اهداف اصلی هر شرکت یا سازمان تسلط بر بازار و ایجاد ارتباطات بیش‌تر با محیط پیرامون خود است. ویدئو کنفرانس می‌تواند امکان مشارکت گسترده‌تر افراد را به راحتی فراهم سازد و در مدت کوتاهی افراد زیادی را از سراسر جهان به یکدیگر متصل کند؛ به گونه‌ای که انگار هیچ فاصله‌ای بین آن‌ها وجود ندارد! این کار نه به پاسپورت نیاز دارد و نه به گذرنامه و از طریق آن می‌توان در مدت زمانی کوتاه در جلسات کاری به یک توافق همگانی رسید و یا یک محصول را به جمع کثیری از مشتریان معرفی نمود.

4- افزایش تعادل کار و زندگی

Work & life

یکی از رازهای افزایش بهره وری نیروی انسانی ایجاد تعادل بین کار و زندگی و برقراری هرچه بیش‌تر آن است که متأسفانه کمتر سازمانی از این مسئله اطلاع دارد و به اهمیت آن پی برده است. استفاده از سامانه مدیریت جلسات سبب می‌شود که برای هر کار جزئی و کم اهمیتی کارکنان مجبور نباشند در ساعات غیر کاری ساعت‌ها زمان صرف کنند تا خود را به یک جلسه کاری برسانند. روشن است که مأموریت‌های سازمان در روزهای تعطیل به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود؛ اما به هرحال کارکنان از این‌که نتوانند مرز روشنی را بین فعالیت‌های کاری و زندگی شخصی و خانوادگی خود برقرار سازند، به تدریج دچار خستگی و افسردگی می‌شوند و این امر تا حد زیادی بهره وری نیروی انسانی را کاهش می‌دهد. این در حالی است که استفاده از ویدئو کنفرانس وسامانه مدیریت جلسات از راه دور سبب می‌شود تا کارمندان ضمن احساس آزادی، از پرداختن به مأموریت‌های کاری خود هم‌زمان به رسیدگی به زندگی شخصی لذت ببرند.

روشن است که ماموریت‌های سازمان در روزهای تعطیل به هیچ عنوان متوقف نمی شود؛ اما به هرحال کارکنان از اینکه نتوانند مرز روشنی را بین فعالیت‌های کاری و زندگی شخصی و خانوادگی خود برقرار سازند، به تدریج دچار خستگی و افسردگی می‌شوند و این امر تا حد زیادی بهره وری نیروی انسانی را کاهش می‌دهد

5- بهبود روابط تجاری

فرض کنید یک سازمان دارای شعبه‌های متعدد در یک شهر یا کشور است؛ حال اگر مدیران بخواهند در هفته یا در هر ماه جلسات کاری را ترتیب دهند، باید تمام این افراد را از نقاط مختلف دور یکدیگر جمع کنند که این کار در دنیای واقعی کاری دشوار است و علاوه بر هزینه، نیاز به هماهنگی‌های زیادی دارد. این مسئله برای کمپانی‌های بزرگ که در چندین کشور جهان تعداد زیادی شعبه دارند پیچیده تر است؛ در چنین حالتی سامانه مدیریت جلسات را می‌توان یکی از بهترین استراتژی‌ها برای دریافت گزارش‌های منظم، تصمیم گیری‌ها و مشاوره‌های درون سازمانی و افزایش بهره وری نیروی انسانی دانست. این کار روابط تجاری را ارتقا داده و فرایند تصمیم‌گیری سازمان را از طریق شرکت دادن تعداد بیش‌تری از افراد بهبود می‌بخشد.

منبع : پیرامون ارتباط

نمونه موفق : اسپیکرفون و دوربین اتاق کنفرانس پخش هجرت

معرفی شرکت پخش هجرت

شرکت پخش هجرت در سال 1333 با نام “تهران فارما” با هدف توزیع و فروش دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل های غذایی و محصولات بهداشتی آغاز کرد. هم‌اکنون این شرکت بر اساس آخرین رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی رتبه 123را در بین 500 شرکت برتر کشور دارا می‌باشد. پخش هجرت با بهره مندی از  19 انبار متمرکر در مرکز استانها و تحت پوشش قرار دادن کلیه داروخانه ها، بیمارستانها و مراکز درمانی در سراسر کشور و با بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین و رعایت کلیه اصول انبارش و توزیع دارو توانسته است در جایگاه دوم از نظر سهم بازار در بین بیش از سی شرکت فعال در فضای رقابتی صنعت توزیع دارو قرار گیرد.

طرح نیازمندی

با توجه به پراکندگی این شرکت معظم در سراسر استان های کشور ( تقریبا 19 استان ) ارتباط دائم ساختمان مرکزی با سایر مراکز زیر مجموعه یکی از اساسی ترین نکاتی است از در سطوح مدیریتی برای شرکتی اینچن با 840 پرسنل، از اهمیتی بالایی برخوردار است. شرکت بخش هجرت جهت برقراری ارتباط مستمر به شکل ویدئو کنفرانس ، از زیر ساخت ارتباطی اسکایپ فور بیزینس استفاده می نماید ، از همین رو در سالن مرکزی این شرکت وقع در تهران برای تصویر برداری و همچنین دریافت صدا حاضرین در جلسه با مشکل مواجه بوده است.

راهکار پیشنهادی

با بررسی و بازدیدی که کارشناسان شرکت پیرامون ارتباط از سالن کنفرانس شرکت پخش هجرت داشتند و راه حل های مبتنی بر استفاده از تکنولوژی جدید اسپیکرفون برای برطرف نمون مشکل دریافت و ارسال صدا  پبشنهاد گردید .جهت تصویر برداری از حاضرین در جلسه نیز استفاده از دوربین با قابلیت چرخش 360 درجه ای و کنترل از طریق ریموت ، به این شرکت ارائه گردید.

نتیجه گیری

در حال حاضر اتاق کنفرانس این شرکت به دوربین با قابلیت چرخش 360 درجه ای با زوم اپتیکال برای پوشش تصاویر و همچنین تصویر برداری تمام چهره  از فرد در حال سخرانی تجهیز گردیده و برای برطرف نمودن مشکل صوت این مجموعه در سالن کنفرانس از اسپیکر فن اوکو استفاده گردید تا بدون سیم و با قابلیت فوق العاده در یافت صدا کیفیت جلسات این شرکت را تا چند برابر گذشته با کیفیت تر برگزار نماید. استفاده راحت از این فناوری ها برای پرسنل بخش IT و همچینین قابلیت جابجایی از مواردی بود که موجب انتخاب راه حل های پیشنهادی گردید.

منبع : پیرامون ارتباط